2008. október 15., szerda

Online vásárlás

Miért nem vásárolunk európai online boltokból?

Az online vásárlók közül még mindig nagyon sokan vásárolnak kizárólag hazai online boltokból, holott sok esetben nem csak az amerikai, de az európai kínálat is sokkal kedvezőbb. Olcsóbb hozzájutni bizonyos dolgokhoz, ha valamelyik másik európai országból rendeljük.

Az Európai Bizottság ösztönözni szeretné a határokon átívelő vásárlási kedvet. Ezzel erősödne a verseny és a fogyasztók is jól járnának.

Ezeket a következő módon szeretné elérni:

  • Vásárlóknak több jogot és jogvédelmet kellene biztosítani
  • Unión belül a forgalmazók tegyék egyértelműbbé a külföldi online vásárlók számára is a termékkel kapcsolatos infókat (termékleírás, adók, a kereskedő székhelye, stb.
  • A hibás termékek visszaváltása egyszerűbben történhessen
  • Legyen egy feketelista az inkorrekt eladókról
A terveket el kell fogadtatni az Európa Parlamenttel és az uniós tagállamokkal. Ez sokáig elhúzódhat.

Jelenleg öt európai online vásárlóból egy vásárol más országból. Magyarok valószínűleg többek között azért nem vásárolnak külföldről, mert nem tudnak idegen nyelven. Külföldről jövő online vásárlás kapcsán igen sok a panasz a Magyar Postára. Ez sem növeli a vásárlási kedvet.

Forrás: Webisztan

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Hungary
Informatikus könyvtáros hallgató vagyok.Gyakorolom a blog írást, szemlézést